0
0
0
s2smodern
contentmap_plugin
Da Hurum & Røyken Taxi kjøpte nye lokaler ble det pusset opp og omfattende bruk av glass gjør bygget til et miljøbygg. Glass er laget av sand og således resirkulerbart. 

-Glass har vi brukt med miljøet i tankene. Vi har glassfasade og har også brukt glass som skillevegger inne, sier daglig leder Trond Becher, som mener det er viktig at bedriften har et helhetlig syn på driften, også når det gjelder miljø. Taxisentralen er et Miljøfyrtårn.

Satser på nye biler

-På bilfronten har vi elbil og hybrider, deriblant en Tesla, men når det gjelder biler så er det delte meninger om hva som er mest miljøvennlig. Vi har flere hybridbiler enn elbiler, men i all hovedsak har vi dieseldrevne biler, forteller Becher som forteller at det er betydelig forskjell på en gammel dieselbil og en ny.

-I dag er teknologien så bra og vi har mange nye biler. 

Drifter sitt eget datasystem

Hurum & Røyken Taxi har med sine 30 biler grei kapasitet og etter at de kjøpte sitt eget datasystem har bedriften blitt effektivisert for å få ned ventetid.

-Tidligere hadde vi datasystemer sammen med andre aktører. Nå har vi vårt eget og kan tilpasse det til vår drift og gjennom det har vi effektivisert driften. Nå har vi hele tiden god oversikt og kan bruke den nærmeste bilen. Det betyr kortere ventetid for kunden og færre kilometer, nå er det kun politikerne i fylkeskommunen som hindrer oss i å utvide tilbudet i våre kommuner, forteller Becher.

Gasellebedrift

Taxisentralen tar alle typer kjøring og har god kapasitet. De 19 eierne av selskapet har alle nytte av at selskapet går bra, noe flere Gasellepriser er bevis på.

-Vi er opptatt av å være en sikker leverandør. Vi legger stor vekt på å levere gode anbud og vinner også en del på det. Når det gjelder driften så er den positiv og mye av årsaken er datasystemet. Nå har vi fått tilpasset driften lokalt for våre utkantområder og det har vært viktig for oss, sier Trond Becher.