Næringsliv i Østfold og Follo: Hvor kommer bladet ut? | Les bladet digitalt

Østfold og Follo:

contentmap_plugin
Bertel O Steen i Sarpsborg står på egne ben etter å ha vært en avdeling under Fredrikstad i mange år. Nå har daglig leder Ulf Johannesen lagt en strategi for å ta tilbake naturlige andeler i varebilsegmentet.

Johannesen begynte som daglig leder i Sarpsborg i april i fjor og har klare tanker om hvordan bedriften skal utvikles videre. Salg av Mercedes-Benz har gått på skinner siden starten på Tunejordet i 2002, og forhandleren fikk et kraftig oppsving i 2012 da Kias modeller ble tatt inn i lokalene. Men det har manglet noe hele tiden, nemlig varebiler. Nå blir det full satsing på grønne skilter på både Citroen og Mercedes. Johannessen har store forventninger til storselgerne Mercedes Vito og Citroen Berlingo, blant annet.

Rutine og kompetanse

- Vi er for så vidt i gang med varebiler allerede og har installert de systemer som skal til for å bestille og selge denne typen biler. Men vi skal ta skritt for skritt og etter hvert sette et tydelig varebilstempel på virksomheten i Sarpsborg. Vi vet at Berlingo har solgt bra her i mange år tidligere, og når vi nå supplerer med varebilene til Mercedes Benz håper vi å tette igjen handelslekkasjen til nabobyene. Nå vil vi at lokale håndverkere og andre næringsdrivende handler lokalt og med oss i stedet. Vi kan garantere både kompetanse og erfaring, sier Johannessen som har fått rutinerte medarbeidere med på varebillaget. 

På ettermarked siden har Johannesen en ringrev med seg, Tore Paulsen har 35 år i bransjen og han vet nøyaktig hvor viktig det er for næringskundene at vi har et anlegg som er rustet for kunden.

Dette gjelder selvsagt kompetanse og spesial verktøy, men likefult at vi dekker opp kundens behov med tanke på mobilitet.

Martin Fagerås har solgt Citroen i mange år og har totalt 7 års erfaring med dette merket. Han er nå tilbake i Sarpsborg, og det han ikke kan om Berlingo, Jumper og de andre er neppe verdt å vite.

- Vi solgte Citroen til både private, næringsdrivende og offentlig virksomhet. Berlingo er en storselger, men det gjelder nå bygge opp merket lokalt igjen sier Fagerås.

Snakker samme språk

Ketil Johannessen har 38 års erfaring fra bransjen og har fulgt utviklingen på bilmarkedet nøye, ikke minst når det gjelder varebil, taxi og minibuss. På dette området er Mercedes store.

- Tidligere solgte vi slike biler når kunden spurte, men nå skal vi være aktive og markedsføre oss som en seriøs, kompetent og serviceinnstilt samarbeidspartner for næringslivet. Det er viktig å snakke samme språk som kunden, spesielt i denne kundegruppen. Derfor er erfaring meget viktig. 

1 600 kvadratmeter salgsflate

Bertel O Steen i Sarpsborg startet som ren Mercedes-forhandler i beskjedne lokaler med få biler på Sørlietorget for 15 år siden. I 2012 ble sortimentet utvidet med Kia, men har hatt en eventyrlig vekst det siste året. Det har ført til en kraftig bemanningsøkning.

- Vi har utvidet salgsflaten vår til nærmere 1 600 kvadratmeter og gått fra 12 til 19 ansatte på ni måneder. Nå vurderer vi å utvide med ytterligere 400 kvadratmeter, enten til en egen varebilavdeling eller til bruktbil, og vi ser også for oss ytterligere en økning av bemanning når anlegget står klart, sier Ulf Johannesen.

 

Fikk du med deg denne?

Nordea har skapt seg en unik posisjon i bedriftsmarkedet.

Siste fra Buskerud, Asker og Bærum

DRAMMEN/KONGSBERG: Ramirent er Norges største utleier av maskiner og utstyr, og skaffer det du trenger, når du trenger det.

Les mer

Siste fra Romerike

JESSHEIM: Rett Bemanning Romerike er byrået som satser på kvalitet.

Les mer

KONTAKT OSS

Viken Media AS
Tuneveien 2
1710 Sarpsborg

Tlf. 69 35 40 90

REDAKSJON / GRAFISK

Per-Kr. Aasen, 916 20 304
Heine Aasen, 926 49 329

SALG

Bjørn M. Akselsen, 957 80 678
Otto Chr. Trapness, 481 83 484
Linda Andreassen, 479 31 550
Ole Fredrik Fossum, 917 26 335
Morten H. Jensen, 455 00 439

FØLG OSS

Østfold og Follo: facebook.com/NæringslivØstfold
Romerike: facebook.com/NaringslivRomerike
Buskerud, Asker, Bærum: facebook.com/NæringslivBuskerud


LES BLADENE

issuu.com/b2b24