0
0
0
s2smodern
contentmap_plugin
Mange sitter fortsatt på gjerdet, men om bare 15 måneder blir det forbudt å bruke kassasystemer som ikke tilfredsstiller kravene i den nye kasseloven.

Om bare 15 måneder blir det forbudt å bruke kassasystemer som ikke tilfredsstiller kravene i den nye kasseloven – Alt for mange venter og risikerer dermed å måtte panikkbytte neste høst. Da kan man ende opp med en løsning som ikke er helt optimal, sier salgskonsulent Ole Anders Tønsberg hos AS Frankering og Kopiservice.
Fra 1. januar 2017 ble det forbudt å selge kasseapparater som ikke tilfredsstiller kravene i den nye kasseloven. Men det er fortsatt tillatt å bruke de gamle løsningene i en overgangsperiode frem til 31. desember 2018. Da må alle som driver kontantomsetning ha godkjente kasser.

Velg riktig system

- Nå går tiden fort, og antall systemer som må byttes i Norge ligger et sted mellom 60 000 og 100 000 enheter. Hvis for mange venter lenge med å bytte vil det hope seg opp et behov mot slutten av 2018, og jeg tror neppe bransjen klarer å levere alt på et par måneder. Derfor lønner det seg å velge system nå, i fred og ro og i samarbeid med leverandøren. Da får man et system som er tilpasset egen drift og økonomi, sier Tønsberg.

Hyggelig dialog

- Det er skattemyndighetene som ligger bak kravet om en ny kassestandard. Med vår kunnskap om den nye loven kan vi gi våre kunder gode råd når det gjelder hva de bør og kan velge. Vi tilbyr produkter som dekker både de enkle og de mest avanserte behovene. Poenget er at vi kommer i en hyggelig dialog med kunden, slik at vi forstår hverandre og dermed kan bidra med den riktige løsningen, sier Tønsberg.

Løsninger i toppklasse

As Frankering & Kopiservice har prøvd ut flere typer programvare til datakassene, men de har landet på den norske programvareleverandøren PCK, som de samarbeider tett med.
- Fordi vi har en norsk programleverandør er det enkelt å gjøre tilpasninger når det trengs, og så er det en ekstra trygghet med en leverandør som kjenner norske forhold. PCK-programvaren er svært god og stabil, noe som er viktig for våre kunder, sier daglig leder Dag Christoffersen.

Best på service

- Det handler til slutt om service, tillit og kontakt med kunden. Vi gjør alt som skal til for at kunden blir fornøyd og kommer tilbake til oss igjen senere. Vi vil alltid være fleksible og løsningsorienterte, og selv om det finnes mange konkurrenter der ute, stiller vi nok i øverste klasse når det gjelder kundekontakt og brukervennlighet på produktene. Vi er i tillegg engasjerte og synes det er morsomt å jobbe med dette, sier salgskonsulent Øyvind Dalbakk.

 


Om Næringsliv i Østfold og Follo

Magasinet Næringsliv i Østfold og Follo sendes gratis til alle virksomheter i regionen seks ganger i året.

Les alle magasinene digitalt her (ekstern lenke)