Andre nyheter:

Fire elever fra henholdsvis Borg, Malakoff, Halden og Glemmen videregående skoler kjempet tirsdag om tittelen som Østfoldmester i maskinering.

Carsten Lunde fra Borg vgs. i Sarpsborg, Fredrik Karlsen fra Malakoff vgs. i Moss, Andreas Begby Nipen fra Glemmen vgs. og Lars Vik Rokke fra Halden vgs. kjempet tirsdag om den gjeve tittelen. Oppgaven var å lage en perfekt bolt med tilhørende mutter. Til slutt var det Carsten Lunde som stakk av med seieren og som kvalifiserte seg til deltakelse i Østlandsmesterskapet på Jessheim 10. april.

- Oppgaven er ikke så enkel som den høres ut som. Det er forskjellige mål og gjengene må lages manuelt i dreiebenk, ikke med gjengetapp. Dette er en avansert oppgave som kandidatene har fått 4,5 timer til å løse, forklarer opplæringskonsulent Henrik Pedersen ved OK Industri.

Inne i hallen var konsentrasjonen intens hos Lunde, Nipen, Rokke og Karlsen. Bøyd over dreiebenkene jobber de med presisjon, mens de eksterne dommerne fra Kronos Titan og Borregaard følger nøye med.

Sjekk oppgaven de løste på http://bit.ly/1g1hWPm (ekstern lenke).

Annonse - Ørakonferansen 2017

Mer info og påmelding - klikk her!

Det nærmer seg Øra-konferansen 2017. Er du opptatt av gjenvinning, gjenbruk av ressurser og det som kalles sirkulær økonomi bør du få med deg denne konferansen.

Informasjon og påmelding - klikk her!

KONTAKT OSS

Viken Media AS