0
0
0
s2smodern
contentmap_plugin
Nylig ansatte de ny hovedsikkerhetsvakt og banemontør, og dermed er målsettingen om tre nyansettelser i året nådd. – Vi har samme offensive målsetting også neste år, sier daglig leder Thomas C. Simensen.

Tacs Rail leverer sikkerhetstjenester i forbindelse med arbeid ved og på jernbanelinjer i Norge. Vinteren er ofte en tøff tid for virksomheter i denne bransjen. Vinteren er ofte en tøff periode i bransjen, men den ferske bedriften i Skytta Næringspark har nylig inngått flere avtaler som sikrer arbeid langt utover vinteren.

- Noen av oppdragene varer faktisk til utpå vårparten, og det er ikke dagligdags, sier Simensen-.

Vinterberedskap

I disse dager er bedriften i gang med innmålinger på strekningen Etterstad-Lillestrøm, og utover vinteren skal de i gang med oppdrag på Jaren stasjon, Sandvika, Ski, Asker, Skoppum og Nittedal. I tillegg venter oppdrag i Bækkelagstunnellen.

- Selv om vi har fått flere jobber i vinter satser vi også på vinterberedskap, det vil si brøyteoppdrag på perronger og stasjonsområder. Vi påtar oss også brøyteoppdrag for private borettslag og næringslivet. Det er viktig å fylle på med arbeidsoppgaver når aktiviteten langs jernbanenettet er noe lavere, sier Simensen.

Ytterligere vekst

Tacs Rail AS har kommet som et friskt pust inn i sikkerhetsbransjen og er en både fremoverlent og offensiv bedrift. Planene for fremtiden er også friske.

- Vi holder fast ved å vokse med tre nyansettelser i året i en tid fremover. Akkurat i dag er det vanskelig å se noen begrensning på virksomheten, da det er store utbyggingsplaner og vedlikeholdsplaner på norske jernbaner. Dette krever tjenester fra vår bransje, sier Simensen som i disse dager oppdaterer bedriftens HMS-rutiner.

- Det blir fort mer krevende med flere ansatte, og når vi leverer sikkerhetstjenester og vakthold må vi sørge for at våre egne retningslinjer og rutiner holder mål.

Strenge krav

Tacs Rail sine sikkerhetsvakter har jernbanefaglig kompetanse og kunnskap, noe som gjør dem bedre egnet til å forstå risiko som kan oppstå. Alle må gjennom helseundersøkelse og yrkespsykologisk test og ha tre års erfaring fra bygg- og anleggsbransjen før de eventuelt kan bli erklært som skikket av Bane Nor til opptak for å bli hovedsikkerhetsvakt.

- Våre hovedsikkerhetsvakter sørger for at alt følger regler, instrukser og styringsdokumenter fra Bane Nor, sier daglig leder Thomas C. Simensen.