0
0
0
s2smodern

 Hos Karosseri Makeren AS i Moss handler det meste om fagstolthet, spisskompetanse og kvalitet.

Ved første øyekast kan dette se ut som et bilde av en gjeng vanlige bilopprettere.Men slik er det ikke. Hos Karosseri Makeren AS i Moss handler det meste om fagstolthet, spisskompetanse og kvalitet.

Det 700 kvadratmeter store verkstedet på Årvollskogen i Moss sto ferdig i 2006 og har allerede opparbeidet seg et rykte som et av landets ledende når det gjelder gjenoppbygging og renovering av veteranbiler.

Daglig leder Robin Hermansen håndplukker sine medarbeidere og har etablert et av landets best utstyrte verksteder. Arbeidsdagen handler om yrkesstolthet og presisjon, enten det dreier seg om tidspunkter eller utført arbeid. Det kommer mye rart inn portene på verkstedet, men det som går ut skal alltid være feilfritt og av god kvalitet. Her aksepteres det ingen kompromissløsninger.

Erfaring fra USA

Karosseri Makeren AS har på kort tid opparbeidet seg et godt rykte over hele landet, ikke minst som følge av de veteranbilene som er renovert av de fem bilskadereparatørene.

- Vi har mange gode kunder i dette segmentet, som i dag representerer halvparten av driften. Nå etablerer vi en egen verkstedavdeling for veteranbil og en stor hall for tyngre kjøretøyer. Det gir oss bedre plass til opprettingsverkstedet, der vi daglig tar inn biler for oppretting, sier Hermansen som har lang erfaring fra farens verksted i Sarpsborg i ungdomsårene, men ikke minst fra USA, der han jobbet som karosserimann hos Hot Rods by Boyd i 1997 og -98. Her jobbet han blant annet med en av verdens beste bildesignere Chip Foose og lærte mye om presisjon og kvalitet.

Ryddig og ordentlig

- Vi trekker store fordeler av å ha medarbeidere som har stor yrkesstolthet og lever for faget. Dette tar man med seg også i det daglige arbeidet med mer «normale» karosseriskader. Jeg mener vi har funnet en perfekt kombinasjon som gir gode resultater på begge områder, sier Robin Hermansen.

Han har utarbeidet en av bransjens flotteste informasjonsbrosjyrer og det er ikke tilfeldig.

- Jeg vil at alt skal være ryddig og ordentlig. Jeg lærte mye om viktigheten av det mens jeg jobbet i USA. Derfor har vi brukt penger på en flott presentasjonsbrosjyre, derfor er alltid verkstedet rent og ryddig og derfor inngår vi alltid avtale om forhåndspriser med kundene. Vi ønsker åpen dialog, gir en fast pris når det er mulig og holder oss til inngåtte avtaler.

Siste fra Fredrikstad