0
0
0
s2smodern

Norsk Industri- og Offshore Service AS har hatt en positiv start i sitt første leveår. Daglig leder Espen Pedersen har allerede faste og solide kunder i porteføljen. Noe av årsaken er serviceinnstillingen.

- Det er viktig å se løsninger og være villig til å stå på til jobben er gjort. Vi har fått mange gode tilbakemeldinger fra oppdragsgivere som ønsker at vi skal utvide virksomheten slik at de kan kjøpe flere tjenester, sier Pedersen.

Han har lang erfaring fra verkstedbransjen og har gått gradene fra mekaniker/ROV-operatør offshore (Remotely Operated Vehicle) med ansvar for drift og vedlikehold til teknisk sjef hos Saipem i Stavanger. Tilbake i Sarpsborg ble han ansatt som avdelingsleder konvertering i produksjonen hos Peterson Packaging, men etter et par år ble lysten til å drive egen virksomhet for stor og NIOS så dagens lys.

Strategisk plassering

- Etter mange år i bransjen har jeg bygget et godt nettverk noe som har vært nyttig siden starten. Selskapet er ganske lite, men vi samarbeider med flere mindre underleverandører, blant annet innenfor sertifisert sveising, sier Espen Pedersen.

Han har etablert eget verksted med tilhørende kontorer på Ise mellom Sarpsborg og Rakkestad.

- Egentlig midt i smørøyet når man opererer i Østfold. Det er kort vei til alle byene.

Stor kontrakt

I dag har Norsk Industri- og Offshore Service en omfattende avtale med Husqvarna i Sarpsborg. Kontrakten legger beslag på store deler av kapasiteten, men Pedersen ser for seg ansettelser og utvidelser etter hvert.

- Vi ønsker å være en solid servicepartner, og både produsere verktøy og levere vedlikeholdstjenester til markedet. Vi har plass til å vokse i dagens lokaler, der vi disponerer 80 kvadratmeter kontorplass og 200 kvadratmeter verkstedflate. Utfordringen fremover blir å finne og rekruttere de rette personene som like å jobbe i et lite, men servicepreget og hektisk miljø.

Problemløser

En spesialkompetanse NIOS besitter i dag er evnen til å finne feil og se løsninger som sparer oppdragsgiverne for mye jobb og penger. Et eksempel er da en av de store kundene fikk en hydraulisk lekkasje i produksjonen og forberedte seg på å sende deler til Tyskland for å reparasjon, noe som ville fått store konsekvenser for produksjonen.

- Vi ba om å få se på problemet og løste det faktisk på plass i løpet av fem timer. Vi er glade for å kunne spare kundene for både tid og penger, noe de også setter pris på, sier Espen Pedersen.


NIOS AS

Sikkelandsveien 88
1730 Ise

906 34 790

www.nios.no


Fikk du med deg denne?

LIER: Selskapet Purehelp leverer et langt bredere spekter av tjenester enn bare gratis regnskapstall.